Każdy z nas należy do przychodni zdrowia – placówki te umożliwiają skorzystanie z pomocy lekarza rodzinnego (lekarza pierwszego kontaktu), wykonanie niezbędnych badań, otrzymanie skierowania na leczenie specjalistyczne. Codzienna praca przychodni zdrowia to jednak nie tylko umawianie na wizyty lekarskie. Warto przyjrzeć się temu z bliska!
Jak to działa?
Każdego dnia pracownicy administracyjni placówek zdrowia odpowiedzialni są za umawianie spotkań z lekarzami (zarówno telefonicznie, jak i przy okienku rejestracji), tworzenie list wejść do specjalisty, uzupełnianie kartotek pacjentów, drukowanie wzorów recept i skierowań. Poza obowiązkami związanymi z pacjentami w recepcjach tworzone są również konspekty, ogłoszenia, przetargi. Zadaniem pracowników administracyjnych jest dopilnowanie wywiązywanie się z kontraktów, tworzenie zamówień na konkretne przybory medyczne. W przychodniach funkcjonują również laboratoria oraz punkty pobierania krwi.
Codziennie w przychodniach pojawia się kilkaset osób, pragnących otrzymać natychmiastową pomoc. Współcześnie jednak prowadzenie przychodni jest znacznie łatwiejsze. Nowoczesne oprogramowanie dla przychodni pozwala na znaczną automatyzację niektórych procesów oraz lepsze wykonywanie swoich obowiązków. Jak to możliwe?
Możliwości oprogramowania dla przychodni
Podstawową zaletą stosowanie oprogramowania dla przychodni jest możliwość tworzenia wirtualnych kartotek i przechowywania informacji o pacjencie w systemie. Ułatwia to również szybkie wyszukiwanie konkretnych osób (np. po numerze PESEL, nazwisku). Dane mogą być udostępniane każdemu lekarzowi przychodni, który ma styczność z pacjentem. Oprogramowanie wpływa na łatwiejsze umawianie wizyt, tworzenie list zarejestrowanych pacjentów. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom możliwe jest też szybkie tworzenie grafików oraz sprawdzanie dostępności konkretnych specjalistów w danych godzinach. Produkt stwarza także szansę na lepsze zarządzanie kadrami.