Remonty dróg i autostrad wykonywane są w Polsce od wiosny do późnej jesieni. Są one wynikiem niskiej jakości drogi, ale też zmianami w infrastrukturze, np. kiedy rozbudowywane są węzły komunikacyjne. Odpowiednie planowanie remontów jest kluczowe, aby zachować płynność ruchu, ale też by zagwarantować bezpieczeństwo pracownikom remontów oraz kierowcom.
Jak planowane są remonty dróg?
Podstawa w planowaniu remontów dróg jest określenie, czy dany odcinek ma być całkowicie wyłączony z ruchu, czy też możliwe będzie zachowanie płynności jazdy kierowców. Drogowcy mają do dyspozycji kilka rozwiązań: mogą wykorzystać pas awaryjny do stworzenia nowego toru jazdy, ale też zaplanować ruch wahadłowy, sterowany tymczasową sygnalizacją świetlną. Wykorzystując tymczasowe linie poziome w kolorze żółtym oraz podstawy drogowe wyznaczą tory jazdy i odpowiednio wcześniej ostrzegą kierowców przed zmianami. Czym są podstawy drogowe?
Czy podstawa drogowa jest odporna na ścieranie?
Podstawy drogowe to produkty tworzone z najwyższą precyzją i dbałością o jakość. Doskonałym przykładem jest podstawa drogowa Nicrobase. Ten rodzaj podstaw tworzony jest z PVC pochodzącego z recyklingu. Dzięki takiemu zabiegowi tworzywo to dostaje drugie życie, a dodatkowo wspierana jest ochrona środowiska naturalnego. Podstawy Nicrobase posiadają modułową konstrukcję, co pozwala na ich łączenie i tworzenie stabilnej, szerokiej podstawy wykorzystywanej do osadzania dużych tablic informacyjnych. Taka konstrukcja nie wymaga żadnych klejów czy łączników – podstawy łączy się szybko i bez żadnego problemu. Uniwersalne otwory w podstawach pozwalają na osadzanie na nich standardowych znaków drogowych, ale też tablic informacyjnych czy słupków ostrzegawczych. Warto też zwrócić uwagę na fakt, że podstawy są bardzo odporne zarówno na zmienne warunki atmosferyczne, jak i na ścieranie czy przypadkowe najechanie samochodu.
Jak w praktyce wykorzystywane są podstawy drogowe?
Podstawy drogowe wykorzystywane są przede wszystkim podczas remontów dróg. Dzięki nim możliwe jest ustawienie odpowiednich znaków ostrzegawczych na kilkaset metrów przed faktycznymi utrudnieniami na drodze. W tej sytuacji kierowcy mają szansę na zmniejszenie prędkości samochodu oraz na zorientowanie się w zmianach. W miejscu remontu czy przebudowy podstawy umożliwią ustawienie słupków ostrzegawczych, które rozdzielą dwa pasy ruchu, ale też pozwolą na wykreowanie dodatkowego toru jazdy, co pozwoli na zachowanie płynności ruchu.